Jag gav dig nyckeln

 

Jag gav dig nyckeln till mitt hjärta. Vi var hemma hos dig, jag var 15 år och säker på att du var min livskärlek. Aldrig skulle jag träffa någon annan kille, aldrig skulle jag vara med någon annan. Du hade mig, du hade mitt hjärta och det var upp till dig vad du ville göra. Jag hade intalat mig själv att jag aldrig skulle kunna lämna dig, jag hade intalat mig själv du var det bästa för mig. Du kunde göra precis vad du ville om du så spotta och stampa på mitt hjärta hitta jag på bortförklaringar. Bortförklaringar som skulle låta som det var jag som gjorde fel. Fast det var du.

Men ändå stod vi där i ditt rum en kväll och du tar upp förpackning jag gav dig där det stod "the key to my heart" och sedan var där en nyckel. Du hade den alltid i din nyckelring. Men sen tappa du bort den. Jag gav dig nycklen till mitt hjärta och du slarva bort den och efter ett tag bytade jag lås. Precis som man byter lås när man tappar sina hemnycklar bytade jag lås på mitt hjärta för att du inte skulle komma åt det mer. Jag var inte längre 15 med tankarna att jag aldrig skulle kunna bli kär igen. Jag var 17 år med tankarna att mister du en så finns det tusen åter.

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej