18/3-2013

Och min pojkvän var ett svin.

 

Jag hade mina otroligt fula lila mjukisbyxor och en allt för stor rosa tröja på mig när jag gick ut den kvällen. Jag gick ut med den största och tyngsta klumpen i magen jag någonsin haft.

 

Aldrig har jag känt mig så underlägsen. Så liten. 

 

Jag har alltid använt mig av uttrycket ” a kiss always mean something”. Jag minns att jag publicerade det på min blogg utan att vara medveten om det faktum att min pojkvän gått och kysst en annan, någon annan än mig.  Och nu satt vi där i sanningens ögonblick och jag visste inte om jag skulle skratta eller gråta. Samtidigt som jag ville gråta och skrika ville jag bara skratta, skratta tills jag inte fick luft men istället kunde jag inte få fram ett ord. Tanken på att jag några dagar efter skulle stå på tivolis storascen och sjunga om kärlek fick mig att vilja spy. Jag kunde inte förstå att det hände mig och aldrig trodde jag det skulle göra så ont.

 

Teddy i Greys Anatomy ville höra om och om igen hur hennes man dog, jag ville höra hur dem träffades även fast jag redan hört det en gång, två gånger så ville jag höra det fler gånger. Jag kunde inte släppa det. Jag ville få ett bättre svar på vad hon hade som inte jag hade. Jag ville veta om hon var värd det precis som Britney Spears sjunger Was it really worth it? Was she everything that you were looking for to feel like a man?”

 

En obesvarad fråga.

 

Men jag hoppas hon var värt det, för den dagen gick mitt hjärta sönder, mitt självförtroende försvann och min pojkvän var ett svin.  

 

 

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej